ارسال پاسخ

چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n242

pvc-asso.ir

نامه مشترک دو رئیس هیئت مدیره در خصوص مشکلات عرضه pvc خطاب به وزیر اقتصاد

رفع تنگناهای تولید، مساعدت همه جانبه شرکت های پتروشیمی و ارگانهای ذیربط، از جمله انتظارات واحدهای صنایع تکمیلی در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است. 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن و علی شکوری رئیس هیئت مدیره شركت تعاونی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی ایرانیان، در نامه ای مشترک خطاب به طیب‌نیا وزیر دارایی و امور اقتصادی، مشکلات واحدهای تولیدی صنایع تکمیلی به طور کلی و  شاخه پی وی سی  را به طوری خاص، مطرح کردند.

در این نامه به موارد مهمی اشاره شده که طی سال های طولانی راه هموار تولیدکننده ایرانی در حوزه صنایع تکمیلی را سخت و دشوار کرده است.

در بخشی از این نامه از پتروشیمی به مثابه مادری یاد شده که فرزندان خود را از مایه حیات خویش محروم ساخته است.

همچنین یکی از نکات مهم و کلیدی نامه، بیان روش های تعدادی از شرکت های پتروشیمی در مهندسی برخی گریدها همچون پی وی سی، با هدف نهایت بهره برداری از شرایط آشفته بازار است. «افزایش قیمت در سال 95»، «خرید رقابتی در لحظه»، «کاستن از میزان عرضه»، « تعمیرات دوره ای سالانه مشکوک» و... از جمله این روش ها است.

 این نامه در پایان پیشنهاد داده است که چنانچه اصرار به انجام قانون فعلی(یعنی عدم وجود سقف قیمت ) وجود دارد، شرکت‌ها و عرضه‌کنندگان خارجی نیز مجاز به حضور و عرضه مواد اولیه خود در بورس کالا بوده و چنانچه این امر با توجه به شرایط فعلی میسر و مقدور نیست با لحاظ داشتن سقف قیمت گذاشته شده و نظارت بر عملکرد مدیریت پتروشیمی‌ها نسبت به تولید و عرضه مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی داخلی به میزان کفایت مصرف داخلی اقدام شایسته معمول دارند. 

 

متن این نامه به شرح زیر است:

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد